Header Ads

مذکورہ بالا بیان کے پیش نظر، آپ کو پانچ ایسے طر یقے/ذرائع بیان کرنے ہیں جن سے ہم اپنی عبادات ا ور اعمال میں اخلاص پیدا کر سکتے ہیں۔


اخلاص کو عبادات ا ور اعمال میں روح کا درجہ حاصل ہے۔ انسان کے اخلاص پر مبنی اعمال ہی روزِ قیامت مقبول ہوں گے۔ اللہ تعالیٰ نے مو منین کی جو صفا ت بیان کیں ہیں ا ن میں ایک اہم صفت یہ بھی ذکر کی ہے کہ ا ن کی عبادات ا ور اعمال صرف ا للہ تعالیٰ کی رضا کے لیے ہوتے ہیں۔ ا رشاد ربانی ہے:


وَ مَاۤ امُِرُوْۤا اِ الَّ لِیَعْبدُُوا هاللَّٰ مُخْلِصِیْنَ لَهُ ال دِیْنَ    (البینۃ5: 98)

ترجمہ:

’’ ا ن کو اس کے سوا کوئی حکم نہیں دیا گیا تھا کہ وہ ایک اللہ کی عبادت کریں خالص اسی کی اطاعت کرتے ہوئے۔‘‘

 مذکورہ بالا بیان کے پیش نظر، آپ کو پانچ ایسے طر یقے/ذرائع بیان کرنے ہیں  جن سے ہم اپنی عبادات اور اعمال میں اخلاص پیدا کر سکتے ہیں۔   





Answer

 

 

1.      اللہ کا خوف

 

اللہ کا خوف وہ سب سے اہم ذریعہ ہے جو انسان کو اپنے اخلاص کو بڑھانے کے قابل بناتا ہے۔ جس شخص کو اللہ کی       عظمت کا احساس ہو کہ اس کے سوا کوئی طاقت نہیں اور جس نے کائنات کو کسی چیز سے پیدا نہیں کیا، جو تمام جانداروں کا خیال رکھتا ہے اور ان پر رحم کرتا ہے، وہ اللہ سے گہری محبت رکھتا ہے۔ . وہ سمجھتا ہے کہ دنیا اور آخرت میں اس کا حقیقی دوست صرف اللہ ہے اور اس لیے جس کی رضامندی حاصل کرنا ضروری ہے وہ صرف وہی ہے۔ اس مضبوط محبت کے ساتھ وہ اللہ سے ڈرتا ہے۔

 

خوف اس وقت ہوتا ہے جب انسان ان رویوں سے بچتا ہے جن کو اللہ نے حرام قرار دیا ہے اور اس سے راضی نہیں ہوتا ہے اور جب وہ بغیر کسی سستی کے اس کے احکامات کو پورا کرتا ہے۔ اللہ سے ڈرنے والا مخلص شخص جانتا ہے کہ وہ کن رویوں سے راضی نہیں ہوگا اور ان کی اصلاح کے لیے قدم اٹھاتا ہے۔ مثال کے طور پر، اگر اس کی روح میں دنیاوی مال کی طرف رجحان اور کمزوری ہے، تو وہ اسے محسوس کرتا ہے۔ اس صورت میں وہ اس کمزوری کو دور کرنے کے لیے اپنا مال اللہ کی راہ میں استعمال کرتا ہے۔

 

 

2.      یقین کی ایک سطح جو اللہ کی تعریف کر سکتی ہے۔

 

 

مومن کی ذمہ داریوں میں سے ایک یہ ہے کہ وہ یقین کے اس درجے کو حاصل کرے جو اللہ کی قدر کر سکے جیسا کہ حقیقت سے آگاہ ہونے سے ضروری ہے۔

 

اللہ کی قدر کرنے کے لیے اسے اس کے تمام ناموں کے ساتھ جاننے اور ان ناموں کے ظاہر کو اپنی زندگی میں ہر وقت دیکھنے اور محسوس کرنے سے حاصل کیا جا سکتا ہے۔ کیونکہ انسان اللہ سے ڈرتا ہے اور سچا یقین صرف اسی صورت میں حاصل کر سکتا ہے جب وہ اللہ کی عظمت کا ادراک کر سکے۔

 

جو شخص اللہ کی قدر کر سکتا ہے جیسا کہ ضروری ہے وہ جانتا ہے کہ اللہ کے سوا کوئی طاقت نہیں ہے اور اس کے سوا کسی سے نہیں ڈرتا۔ وہ جانتا ہے کہ جب تک اللہ نہ چاہے کچھ نہیں ہوگا، جو اسے صرف اللہ کی طرف رجوع کرکے عبادت کرنے کے قابل بناتا ہے۔ جب وہ کوئی نیک کام کرنا چاہتا ہے تو لوگوں کے ردعمل سے ڈر کر نہیں کرتا بلکہ اس لیے کرتا ہے کہ اللہ کے حکم کے خلاف کام نہیں کرنا چاہتا۔ اسی طرح جب وہ کسی کام کو ترک کرنے کا ارادہ کرتا ہے تو یہ سوچ کر نہیں چھوڑتا کہ لوگ اس سے ناراض ہوں گے بلکہ اللہ کی رحمت حاصل کرنے اور اس کے غضب سے بچنے کے لیے۔

 

3.      جتنا ممکن ہو اللہ کی رضامندی۔

 

جو شخص ہر چیز میں مخلصانہ رویہ دکھانا چاہتا ہے اسے چاہیے کہ وہ "جتنا ممکن ہو اللہ کی رضامندی" حاصل کرے۔ اللہ کا یہ حکم درج ذیل آیت کے ذریعے اس جملے کے ساتھ یاد دلایا گیا ہے کہ "تمام خوبیوں میں دوڑ کی طرح کوشش کرو"۔

"… پس تم تمام نیکیوں میں دوڑ کی طرح جدوجہد کرو، تم سب کا مقصد اللہ کی طرف ہے..." (المائدہ، 5/48)

 

4.      انسان کو چاہیے کہ دنیا میں جو کچھ کرتا ہے اس کے بدلے کی امید صرف اللہ سے ہو۔

 

جو شخص اخلاص حاصل کرنا چاہتا ہے اسے اس حقیقت سے آگاہ ہونا چاہیے: انسان کو چاہیے کہ وہ دنیا میں جو کچھ کرتا ہے اس کے اجر کی امید صرف اللہ سے ہو۔ اگر کوئی شخص اللہ کی رضامندی، رحمت اور جنت کے سوا کسی چیز کے لیے کچھ کرتا ہے تو اس کا اخلاص ٹوٹ جاتا ہے اور وہ کفر کی طرف جاتا ہے۔ اگر کوئی شخص اس سوچ کے ساتھ برسوں اللہ کی راہ میں خدمت کرتا ہے تو اسے حقیقی معنوں میں اخلاص حاصل نہیں ہو سکتا جب تک کہ وہ صرف اللہ کی رضا کے لیے نہ کرے۔ صرف وہ عبادات جو وہ اللہ کی رضا کے سوا کسی چیز کو شامل کیے بغیر کرتا ہے اسے عظیم اجر وثواب حاصل کر سکتا ہے۔

 

5.      ہر چیز کی بنیاد براہ راست اللہ کی رضا پر ہونا ضروری ہے۔

 

خواہ ہر شخص کسی شخص کے خلاف ہو اور کوئی اس سے راضی نہ ہو تب بھی اللہ اس سے راضی ہونے کی کوئی اہمیت نہیں۔ کیونکہ ان تمام لوگوں کے دل اللہ کے قبضے میں ہیں۔ اللہ نے چاہا تو انہیں اس شخص سے راضی کر دے گا۔

 

دوسری طرف اگر اللہ تعالیٰ کسی شخص سے اس کے رویے کی وجہ سے راضی نہیں ہوتا ہے تو اس کی کوئی اہمیت نہیں کہ ہر شخص اس سے راضی ہو اور اس کا شکر ادا کرے۔ مومن جانتا ہے کہ اللہ کے نزدیک اس کی کوئی اہمیت نہیں ہے اور لوگوں کا اس سے راضی ہونا اسے آخرت میں کچھ حاصل نہیں ہوگا جب تک کہ اللہ اس سے راضی نہ ہو۔ جو گروہ اس سے راضی ہو گا وہ مالی یا سیاسی طور پر طاقتور افراد پر مشتمل ہو سکتا ہے۔ تاہم، یہ سب کمزور مخلوق ہیں جو اللہ کی طرف سے بنائے گئے ہیں اور جو ایک دن قبر میں اپنی تمام طاقت کھو دیں گے۔ اس لیے ان کی تعداد، حمایت اور تعریف کا آخرت میں کوئی فائدہ نہیں ہوگا۔ وہ جو ازلی ہے اور جس کی رضامندی حاصل کرنا ضروری ہے وہ صرف اللہ ہے۔ جو چیز انسان کو اخلاص کی مستقل سمجھ حاصل کرے گی وہ یہ ہے کہ اس حقیقت کو سمجھ کر ’’لوگوں کی رضامندی کو نظر انداز کرنا اور اللہ کی رضا حاصل کرنے کا ارادہ کرنا‘‘۔ 




No comments

Powered by Blogger.